Spinat smuutis. Julge proovida!

Turundusjuht

Smuutid on erinevad! Saame teha imelisi marjaseid smuutisid vanaema põhjatust marjaaiast ning lisada kodustesse smuutidesse proteiini, et tervislikust vahepalast olulise tähtsusega toidukorra osa saaks. Smuuti saame kokku blenderdada põnevate troopiliste viljade magusatest maitsetest, mis meid mõttes Bali rannale või Tai paradiisisaartele viivad. Ja samal ajal karantiiniaja tervislikku menüüd aitab järgida.   Aga tegelikkuses saame smuutisse peita ka päevase annuse koduseid köögivilju, mis smuutide tervislikkuse, toime ja maitse täiesti uuele tasemele viivad. Spinat on üks parimaid ja kasulikumaid lisandeid, mida oma smuutisse pista!

Tasakaalustatud smuuti: lisa peotäis spinatit või lehtkapsast

Mitmed kuulsused, sh näiteks alati särav Reese Witherspoon alustab oma päeva just rohelise smuutiga. Roheline smuuti ei ole ka kohvikutemenüüdes ja toitumiskavades midagi uut. Ja tegelikult ei ole mõnusat murukarva smuutit ka kodus eriti keeruline teha, et tegusat päeva mõnusalt alata! Täisväärtusliku smuuti põhitõde nr 1 on tasakaalukad koostisosad. Smuuti põhikomponendi ja marjade tasakaalustamiseks sobivad hästi just spinat, lehtkapsas või näiteks petersell. Tasub meeles pidada, et peotäie spinati lisamine ei muuda smuutit automaatselt roheliseks, küll aga annab võimaluse tarbida tasakaalukat smuutit ja spinatis leiduvaid sadu kasulikke aineid. Klassikalise smuuti tegemise valem:
  • 1-2 osa puuvilja
  • 1 osa marju
  • 1 osa köögivilju (rohelist)
  • 1 osa vedelikku (naturaalne mahl, taimne piim, vesi…).
Loomulikult ei ole see absoluutne valem, kuid annab hea aimduse tasakaalukast smuutist- nii maitse kui toitainete poolest.

Kas roheline spinat domineerib smuuti maitses?

Ei, mõõdukas koguses vitamiine täis spinati maitset Sa magusate smuutikomponentide segus üldiselt isegi ei tunne. Küll aga tunneb Sinu keha spinatist saadavaid mineraalaineid, kaltsiumit, magneesiumi, kaaliumi, fosforit ja rauda. Ja kõiki neid kümneid vitamiine. Kohati öeldakse isegi, et spinatit sisaldav toit on nagu tervislik ravim!

  Spinat tuleb alati lisada naturaalselt või külmutatult ja tegelikult võid katsetada spinatiga ka siis, kui see tegelikkuses retseptis puudub. Spinat on rohkem kui 90% ulatuses vesi ja seega jääb see smuutis mõistlikus koguses üsna naturaalse maitsega! Proovi näiteks üks “Roheline troopiline hommik” või “Shreki lemmik”, kui see lastele rõõmu teeb. PS: enesele teadmata sõid nad just peotäie ”yäkk” spinatit!  
  • Peotäis spinatit (kasuta julgelt külmutatud spinatit)
  • Pool klaasi mangotükke (võib olla külmutatud)
  • Pool klaasi ananassitükke
  • 1 banaan
  • Klaas vett ja/või jääkuubikuid.
 

Rohelise smuuti võlu

“Roheline” ei ole otseselt smuuti võlusõna, kuid on mitmeid põhjuseid, miks Sa vahel mõnusa troopilise kollase või maasikapunase smuuti rohelise vastu vahetada võiksid. Su keha on Sulle selle eest tänulik:  
    • Lihtne viis igapäevane hulk “rohelist” süüa. Kui me sööme erinevaid puu- ja juurvilju, siis just “rohelised” viljad on need, mida me tegelikult kõige vähem tarbime. Maitsev roheline smuuti aitab naturaalselt rohkem “rohelist” tarbida. Eriti just lastel!
    • Energilisem Sina! Vitamiinide, antioksüdantide ja toitainete hulk, mida üks roheline smuuti Sulle pakub, on põhjatu. Ka Sinu seedesüsteem tänab Sind ning ei ole harv juhus, kus üks roheline smuuti päevas kaalule väga positiivselt mõjub. Aga mitte ainult - peagi avastad, et ka naeratad rohkem!
 
  • Tugevam immuunsüsteem. Rohkem puu- ja köögivilju mõjub tervisele igati positiivselt. Terves kehas terve vaim, mis ka haiguse pisikute vastu jõudsalt võitleb!
  • Vähene kalorsus. Kuna “rohelises” on tihti rohkelt vett ja kasulikke mineraale, on süsivesikute hulk rohelises smuutis kontrolli all. Suur hulk rohelisi smuutisid on üsna madala kalorsusega.
  Isegi, kui “olen tervislik ja joon hommikul rohelise smuuti” tundub nagu ülemaailme joogafännide ja vegan hipsterite haip, millest räägib nii vanaema Laine kui teismeeas Kelly naabermajast, on sel siiski oma reaalne tõestatud kasutegur olemas. Kõik tegevused, mis panevad meid tundma “tervislikuna” muudavad meie mõttemaailma ja eluviisi just selles suunas. On aeg erinevaid rohelisi maitseid katsetada. Leia oma hommikune, või miks mitte õhtune lemmik!  

Katseta järgi ja leia oma lemmik roheline spinatiga smuuti!

Kindlasti tasub meeles pidada, et tervislik on tarbida kõike mõõdukas koguses. 1 roheline smuuti päevas on piisav, et hoida oma keha õnnelikuna.   Mõned retseptid koduseks katsetamiseks:  

Roheline hommik (kahele):

2 banaani 1 roheline õun Klaasitäis spinatit 1 laimi/sidruni/apelsini mahl Vett/jääd  

Spinat ja puuviljad:

1 banaan 1 peotäis spinatilehti 1 klaas maasikaid 1 klaas värsket apelsini või õunamahla Pool klaasi kreeka jogurtit  

Roheline kolmik:

1,5 klaasi külmutatud mangot 2 peotäit spinatilehti 1 peotäis kalet 0,5-1klaas vett  

Avokaado roheline:

1 klaas õunamahla (naturaalset, ilma suhkruta) 2 peotäit spinatilehti 1 õun, tükeldatud ½ avokaadot.  

Vaata lisaks

Vaata kõike
mai 19, 2020

Päevane vitamiinipomm vanaema aia marjadest

Väljas on varakevad. Ja kuigi tundub pisut rutakas mõelda ette maasikatest punavale peenramaale ning mahlastele murelitele, siis vahel oleme unustanud, et meie oma külmkapp võib osutuda vitamiinidest pungil salaaiaks ...
mai 17, 2020

Lastesmuutid ehk smuutid, mis maitsevad ka lastele!

On tõsiasi, et lapsed eelistavad tihti tervislikule ja suhkruvabale smuutile pigem suhkrust küllastunud ja magusates maitsetes jäätisekokteile. Vahel on see ehk “jäätisekokteil” kui nimetus, mis laste silmad särama paneb, kuid mitte ainult.
mai 5, 2020

Lihtne ja värske kodune smuuti

Kõige lihtsama koduse smuuti saabki oma lemmikmarjadest. Juhul, kui külmikus olev valik on lai, võid katsetada ja kombineerida erinevalt. Oluline on siinkohal, et jätad marjad naturaalsed ning ei lisa neile suhkrut.